piątek, 29 sierpnia 2014

Rios Purpuras

Bardzo dziękuję za pochwały mojego swetra z poprzedniego posta. Moja próżność została dokarmiona ;-) Dziś będzie o innym sweterku. Poproszono mnie o zrobienie swetra wg wzoru Ruby Ewy Durasiewicz. Dostałam włóczkę Rios firmy Malabrigo w przepięknym kolorze "purpuras". Zabrałam się szybko do pracy (bo taka włóczka to poezja przecież!): szybkie zwijanie, próbka, przeliczanie... O rany! Okazało się, że mogę lecieć dokładnie wg opisu nie zmieniając liczby oczek! Sweterek powstał szybciutko. Robiłam oczywiście z dwóch motków naraz, pamiętając o układaniu się kolorów. Jedyna zmiana w porównaniu do oryginału, to troszkę inna liczba rzędów w długości sweterka i ściągaczy. Wyrabiając dziurki na guziki, po raz pierwszy korzystałam z nowej metody, którą polecam. Tu filmik znaleziony w sieci. Na początku wygląda dość skomplikowanie, ale to tylko pozory. Dziurki wyrobione w ten sposób wyglądają bardzo ładnie i co ważne - są stabilne. Nie wyciągają się ani o milimetr! Polecam! Sporym pozytywnym zaskoczeniem dla mnie była też wydajność włóczki. Teoretycznie wg obliczeń powinnam zużyć ponad 4 motki, a okazało się, że na sweterek wystarczyły niecałe cztery motki :-) A sweterek wygląda tak: detale: Wzór Ewy polecam serdecznie! Prosto rozpisany, dzierga się z największą przyjemnością :-)

8 komentarzy:

  1. Cudowny sweterek - prześliczne kolory.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny!!! Piekne wykonanie, o włóczce już nie wspomnę bo to widać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sweterek może i prosty ,ale bardzo urokliwy .
    Bardzo fajna wełenka w cudnym kolorku.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Sweterek wyszedł piękny! Dopiero niedawno zostałam oświecona, że z kolorowej włóczki najczęściej dzierga się z dwóch motków na raz. Sposób na dziurki muszę koniecznie wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Sweterek jest piękny. Proste formy przy efektownej włóczce stają się bardzo urokliwe. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń